Τις αγορές τόσο από τα φυσικά καταστήματα, όσο και από το online κανάλι αγορών, επιλέγουν πλέον οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι ακολουθώντας τη διεθνή πεπατημένη, επιδιώκουν πλέον μια omnichannel εμπειρία αγορών.
Σήμερα, αν και το 76% των Ελλήνων κάνει ηλεκτρονικά τις αγορές του, οι πολίτες θέλουν ένα πιο phygital αγοραστικό μοντέλο.
Σύμφωνα με έρευνα των Focus Bari και Plushost, οι Έλληνες δαπανούν, κατά μέσο όρο, €644 σε φυσικά καταστήματα και €510 για αγορές από το Διαδίκτυο.
Το 50% απαντά ότι ψωνίζει online, επειδή βρίσκει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών και το 49% ότι μέσω των ηλεκτρονικών παραγγελιών γλιτώνει αναμονή και ουρές στα φυσικά καταστήματα.
Όσον αφορά τα φυσικά καταστήματα, τα επιλέγουν λόγω της δυνατότητας άμεσης παραλαβής του προϊόντος (69%) και λόγω της δυνατότητας φυσικής επαφής με το προϊόν (65%).
Πώς πληρώνουν
Η πανελλαδική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2022 σε δείγμα 700 καταναλωτών, ηλικίας 16-74 ετών, δείχνει ακόμη ότι το κυρίαρχο μέσο πληρωμών στα φυσικά καταστήματα, όσο και στο ψηφιακό κανάλι, είναι η χρεωστική κάρτα: με 44% στην πρώτη περίπτωση και 46% στη δεύτερη.
Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι, πλέον, υπάρχουν αρκετές κατηγορίες προϊόντων, όπου οι καταναλωτές προτιμούν να τα ψωνίζουν από e-shop παρά σε φυσικά καταστήματα. Η έρευνα προχώρησε στον διαχωρισμό των προϊόντων, που αγοράζουν οι καταναλωτές σε 27 κατηγορίες.
Σε αρκετές από αυτές, η «ψαλίδα» μεταξύ των αγορών από ψηφιακά και φυσικά καταστήματα κλείνει. Σε πέντε κατηγορίες υπάρχει ισορροπία μεταξύ online και αγορών από φυσικά καταστήματα, ενώ σε δύο οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου ξεπερνούν αυτές των κλασικών αγορών.
Πηγή: www.newmoney.gr