Σήμερα θα εξετάσουμε εκείνα τα χαρακτηριστικά που με βάση τόσο την ακαδημαϊκή έρευνα όσο και μια έρευνα πεδίου που διεξήγαγα με 20 περίπου επιχειρηματίες αλλά και ανώτατα στελέχη που εργάζονται δίπλα σε επιχειρηματίες, προκύπτουν τα κριτήρια με βάση τα οποία ένας επιχειρηματίας μπορεί να μετρήσει την αποτελεσματικότητά του και να ανακαλύψει το χώρο βελτίωσής του.
Ποια είναι λοιπόν αυτά τα χαρακτηριστικά; Θα επικεντρωθούμε σε τρεις ομάδες:
Το χτίσιμο σχέσεων Σύνδεσης με βάση αξίες και κυρίως αυτές του σεβασμού και της εμπιστοσύνης. Δεν θέλουμε οι εργαζόμενοι και οι πελάτες να είναι απλά ικανοποιημένοι, θέλουμε «να πίνουν νερό στο όνομά μας», να μας ταυτίζουν με τη γενικότερη υπηρεσία ή προϊόν. Κι όπως μου είπε και μια συμμετέχουσα στην έρευνα «Ο σεβασμός στους ανθρώπους είναι αναγκαίος. Με τον ίδιο τρόπο που φερόμαστε στον πελάτη θα πρέπει να φερόμαστε και στον προμηθευτή. Και είναι ο ίδιος που θα θέλαμε οι γύρω μας να μας φέρονται. Και βέβαια κάποιος άλλος θα μας φταίει πάντα. Ποτέ εμείς. Επιτυχημένη θεωρώ την εταιρία που τόσο οι πελάτες, όσο και προμηθευτές αλλά και οι εργαζόμενοι θέλουν να δουλεύουν με αυτήν. Και όταν είναι να στείλουν μέιλ, η να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά η να κάνουν ραντεβού, δεν καταριούνται την ώρα και τα στιγμή αλλά το κάνουν με μια εν πολλοίς καλή διάθεση». Και ένας άλλος συμμετέχων συνοψίζει. «ΗΘΟΣ-ΠΑΘΟΣ-ΠΙΣΤΗ-ΕΠΙΜΟΝΗ-ΑΓΑΠΗ στο συγκλονιστικό μονοπάτι που οδηγεί στην επιτυχία…»
Αν διαθέτεις κάποια ή όλα από αυτά τα χαρακτηριστικά και δεν έχεις επιχειρηματική δραστηριότητα ίσως είναι καιρός να το σκεφτείς.
Tο θέμα έχει πολλές και διαφορετικές διαστάσεις. Κι ο κάθε επιχειρηματίας έχει και οφείλει να έχει ΚΑΙ προσωπική ατζέντα σε προτεραιότητα για το τι χρειάζεται να βελτιώσει. Άλλος χρειάζεται περισσότερη οργάνωση, άλλος να φροντίσει την επαγγελματική εξουθένωση, ένας τρίτος να ακούει περισσότερο πελάτες και εργαζόμενους. Σημασία δεν έχει μερικές φορές από πού θα αρχίσει κανείς, σημασία έχει να αρχίσει.
Πηγή: epixeiro.gr