Φορολογία ΙΧ: Και όμως, η Ελλάδα είναι «παράδεισος»!
Οι περισσότεροι Έλληνες παραπονιούνται για την υψηλή φορολογία στα αυτοκίνητα. Όμως σε σχέση με κάποιες χώρες, η Ελλάδα είναι πραγματικός παράδεισος.
Για την φορολογία των αυτοκινήτων στην χώρα μας πολλά έχουν γραφτεί και πολλά παράπονα έχουν εκφραστεί. Αυτό που πρέπει να πούμε πάντως είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες εξορθολογισμού, με αποτέλεσμα -λόγω και των ειδικών εργοστασιακών τιμών- οι Έλληνες να μπορούν να αγοράζουν σε σχετικά λογικές τιμές, ιδίως στις μικρότερες κατηγορίες.
Η Ελλάδα πάντως δεν είναι ο πρωταγωνιστής των φόρων στα αυτοκίνητα για την Ευρώπη. Τον τίτλο αυτό έχει και με διαφορά η Δανία, η οποία εφαρμόζει ένα εξοντωτικό σύστημα φορολόγησης που ανεβάζει τις τιμές, ιδίως των ακριβών μοντέλων, σε δυσθεώρητα ύψη.
Ο τρόπος φορολόγησης στην Δανία είναι αρκετά τσουχτερός. Μέχρι τα πρώτα 9.000 ευρώ υπάρχει φόρος 25%, για τα υπόλοιπα 20.000 ευρώ ο φόρος είναι στο 85%, ενώ πάνω από τα 30.000 ευρώ ο φόρος ανεβαίνει στο εξωφρενικό 150%.
Υπάρχουν όμως και χώρες εκτός Ευρώπης που τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, όπως η Σιγκαπούρη. Η φορολόγηση σε αυτή τη μικρή σε έκταση χώρα είναι τόσο υψηλή που μόλις το 3% του πληθυσμού έχει δύο αυτοκίνητα, ενώ αυτοί με τρία είναι μετρημένοι.
Τα ποσά που πρέπει να πληρώσουν οι κάτοικοι Σιγκαπούρης είναι υπερβολικά, καθώς υπάρχει περιορισμός για τα αυτοκίνητα τα οποία επιτρέπεται να πωλούνται ετησίως στην χώρα (λόγω του μικρού μεγέθους της). Για να πάρει το πιστοποιητικό ελεύθερης κυκλοφορίας ένας κάτοικος της Σιγκαπούρης πρέπει να πληρώσει σχεδόν 50.000 ευρώ.
Η φορολόγηση, ανάλογα με την αξία του αυτοκινήτου ξεκινά από το 100% και φθάνει έως και το 320% της αξίας του. Οι αρχές «τιμωρούν» με έξτρα φόρους τα αυτοκίνητα με μεγάλο κυβισμό ενώ υπάρχει και φόρος όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 10 χρόνια ζωής.