ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τoν Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Θέμα: Να μην πραγματοποιηθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό
Με κλειστά τα σχολεία, μέσα στο κατακαλόκαιρο, με εγκύκλιους του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ με αριθμό 76216/Δ2/8-7-24 και 80483/Δ1/15-7-2024 δόθηκαν κατευθύνσεις να συγκροτηθούν τμήματα χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ούτε οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ούτε οι επικείμενες εγγραφές του Σεπτέμβρη, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, ούτε η νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για τον κάθε μαθητή. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται για την περικοπή των κενών της παράλληλης στήριξης, αφού δεν λαμβάνονται υπόψη οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ και προβλέπεται ένας εκπαιδευτικός ανά τμήμα ή ακόμα και ανά τάξη.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η κατάργηση τμημάτων ένταξης, οι ανακλήσεις αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων, όπου φοιτούν μαθητές με γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, η προώθηση της βίαιης, αντιπαιδαγωγικής δημιουργίας τμημάτων στα μέγιστα απαράδεκτα προβλεπόμενα όρια, δηλαδή με 25 μαθητές/τριες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και με 25 έως 28 μαθητές/τριες στην Δευτεροβάθμια χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα παιδαγωγικό, κοινωνικό κτλ κριτήριο, όπως προβλέπεται άλλωστε και από το νόμο, το μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων και η συγχώνευση τους με συνέπεια μαθητές μεγάλων τάξεων του Δημοτικού αλλά και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου να μετακινούνται σε όμορες μονάδες, να αλλάζουν σχολικό περιβάλλον.
Δηλαδή, κόβονται περίπου 1000 τμήματα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια προφανώς για να γίνει “εξοικονόμηση” κονδυλίων από την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, δημιουργώντας μία εκρηκτική κατάσταση στην παιδεία.
Με τα υποκριτικά λόγια περί “αναβάθμισης τους εκπαιδευτικού έργου”, “βελτίωσης των σχολείων”, “χιλιάδες διορισμοί” επιχειρείται ο καλλωπισμός της πραγματικότητας, όπως έχει διαμορφωθεί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών νόμων, των κυβερνητικών αποφάσεων, της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης, αφήνοντας ουσιαστικά ακάλυπτες τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
Όχι μόνο δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο η παιδαγωγική διαδικασία, όχι μόνο αμφισβητείται το δικαίωμα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες να λαμβάνουν την αναγκαία στήριξη, αλλά πλέον καταργείται το δικαίωμα του κάθε μαθητή να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνικοποίησή του, την εν γένει μαθησιακή του πορεία.
Όλα τα παραπάνω, εύλογα, προκάλεσαν τις έντονες αντιδράσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Συλλόγων Γονέων, που με παρεμβάσεις στο Υπουργείο Παιδείας, Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης απαίτησαν το αυτονόητο να εξασφαλιστούν οι παιδαγωγικοί όροι, ώστε οι μαθητές να έχουν την μόρφωση που δικαιούνται και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να επιτελέσουν παιδαγωγικό έργο.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
– Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις-συμπτύξεις τμημάτων δημιουργώντας τερατώδη, υπερπληθή τμήματα, να καλυφτούν όλα τα πραγματικά κενά χωρίς περικοπές σε μία φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους και να μειωθεί αποφασιστικά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, με κατεύθυνση 15 το ανώτερο ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και Α’ και Β’ Δημοτικού και 20 το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις με αντίστοιχες προσλήψεις όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών.
– Να εγκριθούν όλα τα τμήματα των ΕΠΑΛ στον τομέα/ειδικότητα που επιθυμούν καθώς και όλα τα κενά σε τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη.
Ο Βουλευτής
Δελής Γιάννης