4o Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών: ERASMUS PORTOGALIA- ALCOSHETE
Διαπιστευμένο Σχέδιο κινητικότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας 2024-1-EL01-KA121-SCH-000235968.
Σχολική εκπαίδευση: Δραστηριότητα: Job Shadowing.
Χρόνος υλοποίησης: 12/05/25-16/05/25.
Τόπος υλοποίησης: ALCOSHETE PORTOGALIA.
Σχολείο υποδοχής: Agroupamento de escolas de Alcoshete.
Αριθμός εκπαιδευτικών: 288.
Αριθμός βοηθητικού προσωπικού: 88 άτομα, με επιπλέον ειδικότητες Ψυχολόγων, Κοινωνικών Λειτουργών, Λογοθεραπευτών και Σχολικών Νοσηλευτών.
Αριθμός μαθητών:3000 περίπου
Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους: κκ. Δημήτριο Ευαγγελόπουλο Διευθυντή του σχολείου και Μιχαήλ Κοκκινάκη καθηγητή Φυσικής Αγωγής.
Κατά την άφιξή μας επισκεφτήκαμε το σχολείο υποδοχής, όπου μας καλωσόρισαν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί υλοποίησης του προγράμματος. Ακολούθησαν αναλυτικές ξεναγήσεις στους χώρους των σχολείων, που αποτελούσαν, συγκροτήματα σχολείων. Στα συγκεκριμένα σχολικά συγκροτήματα παρατηρήσαμε πολλές ομοιότητες αλλά και ενδιαφέρουσες διαφορές σε σχέση με τα δικά μας σχολεία. Φιλοξενούσαν μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού (τεσσάρων τάξεων), Γυμνασίου (πέντε τάξεων) και Λυκείου (τριών τάξεων). Ξεχώριζαν για τους χώρους άθλησης των μαθητών ( όπου δινόταν ιδιαίτερη βαρύτητα και ευέλικτο πρόγραμμα για τους μαθητές που παρουσίαζαν ιδιαίτερες αθλητικές ικανότητες), με τα άρτια εξοπλισμένα γήπεδα ποδοσφαίρου και κλειστά γυμναστήρια. Επίσης, το ξεχωριστό ενδιαφέρον μας προκάλεσαν οι οργανωμένες βιβλιοθήκες, οι αίθουσες χαλάρωσης των παιδιών, ειδικά για παιδιά με ειδικές ανάγκες και οι αίθουσες σίτισης, όπου προσφέρονταν φαγητό από επαγγελματίες του είδους με ένα συμβολικό αντίτιμο για τους μαθητές. Οι κοινόχρηστοι χώροι ήταν προσεγμένοι και στολισμένοι με τις δημιουργίες των μαθητών. Ανταλλάξαμε πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας, για τις ομοιότητες αλλά και τις διαφορές που υπάρχουν σ΄ αυτά. Ιδιαίτερη εντύπωση μας προκάλεσε το σχολικό ωράριο που ξεκινά στις 9 το πρωί, η αποχώρηση των εκπαιδευτικών για μεσημεριανό φαγητό και η επιστροφή τους στο σχολείο. Παρακολουθήσαμε μαθήματα γυμναστικής αποκτώντας εικόνα για τον τρόπο διδασκαλίας και τα μέσα που χρησιμοποιούσαν. Συγκεκριμένα παρακολουθήσαμε μάθημα εκμάθησης ποδηλάτου, με ποδήλατα που υπήρχαν στα σχολεία και τα είχε προμηθεύσει ο Δήμος της περιοχής. Οι αίθουσες είχαν αρκετές ομοιότητες με τις δικές μας με τη διαφορά ότι τα θρανία ήταν ατομικά. Οι εκπαιδευτικοί βέβαια προσπαθούσαν να τις διανθήσουν όσο περισσότερο μπορούσαν κάτι που γίνεται και στα δικά μας σχολεία. Στις δραστηριότητες συμπεριλαμβανόταν και η επίσκεψη μας στις Αλυκές (προστατευμένη περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλους που αποτελεί φυσικό βιότοπο) και παρατήρηση των πτηνών που ζουν εκεί. Κατά τις ημέρες της παραμονής μας στο σχολείο, ταυτόχρονα υπήρχαν μαθητές από σχολείο της Ισπανίας όπου μαζί τους κάναμε κάποιες δραστηριότητες. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την απονομή των βεβαιώσεων συμμετοχής μας και φύγαμε γεμάτοι από θετικές εμπειρίες και αναμνήσεις.
Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα υπήρξε μια αξέχαστη εμπειρία, καθώς μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε από κοντά την πολιτισμική ταυτότητα, την αρχιτεκτονική ομορφιά και την κουλτούρα των Πορτογάλων, ενός λαού πολύ κοντά στα δικά μας χαρακτηριστικά. Παράλληλα, ενισχύσαμε τις παιδαγωγικές μας δεξιότητες, αποκτώντας σημαντικό κίνητρο για περαιτέρω εξέλιξη. Αποχωρήσαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις και με την υπόσχεση να διατηρήσουμε ανοιχτούς τους δίαυλους επικοινωνίας και συνεργασίας σε προσωπικό, επαγγελματικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Κάντε εγγραφή στον κανάλι μας στο youtube grevenapress tv
Όλες οι ειδήσεις που αφορούν τα Γρεβενά είναι εδω!
Δείτε επίσης:4ο Δημοτικό σχολείο Γρεβενών: “Τρώω Υγιεινά, Επιλέγω Τοπικά”–Μια ξεχωριστή δράση πλούσια σε γεύσεις